Wielki projektant i wielki dom domy. Takie połączenie musi odnieść sukces. Tak też się stało w przypadku współpracy Karla Lagerfelda z marką Chanel. Kiedy w 1983 roku zdecydowano, żeby powierzyć stery słynnego paryskiego domu mody niemieckiemu ekstrawaganckiemu projektantowi, rozpoczął się nowy rozdział w historii tej marki. Lagerfeld postanowił zachować jej cechy charakterystyczne, jednocześnie dekonstruując jej tradycyjną estetykę i dodając do niej nieco nonszalancji. Przywrócił do łask popularny w latach 50. materiał boucle ikobiecy garnitur, a także spopularyzował perły i łańcuchy, stanowiące kwintesencję stylu słynnej Coco Chanel. Karl Lagerfeld sprawił, że marka odzyskała dawną świetność, i nadał jej luksusowy charakter, a jednocześnie dzięki tej współpracy potwierdził swój status ikony w świecie mody, podkreślany ponadprzeciętną osobowością i charakterystycznym wizerunkiem.
Książka Lagerfeld dla Chanel autorstwa Emmy Baxter-Wright to przewodnik po kadencji Karla Lagerfelda w domu mody Chanel. Począwszy od jego znakomicie dopracowanych kreacji, na przewrotnych, zapierających dech w piersiach pokazach kolekcji skończywszy. Znajdziemy tu duży wybór zdjęć ukazujących najciekawsze projekty, kadrów z widowiskowych pokazów, a także zdjęcia przedstawiające samego Lagerfelda.
Tytuł oryginalny: Little Book of Chanel by Lagerfeld: The story of the iconic fashion designer
Tłumacz: Anna Wajcowicz-Narloch
Historia kultowego domu mody. Lagerfeld dla Chanel. Historia kultowego domu mody
48.37 zł
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Wydawnictwo Arkady, Dobra 28, 00-344 Warszawa (PL), adres e-mail: info@arkady.eu
1 w magazynie
Wymiary | 13 × 18.5 cm |
---|---|
Autor | BAXTER-WRIGHT EMMA |
Wydawnictwo | Arkady |
Rok wydania | 2024 |
Oprawa | twarda |
Liczba stron | 160 |
Format | 13.0 x 18.5 cm |
Numer ISBN | 978-83-213-5308-1 |
Kod paskowy (EAN) | 9788321353081 |