Witaj w świecie, w którym rzeczywistość nie jest tym, czym się wydaje
„Pałac wszystkich przyszłości. Tom 2” kontynuuje wyjątkową komiksową opowieść, która wymyka się klasyfikacjom. To nie tylko science fiction, to nie tylko historia alternatywna – to wciągająca podróż przez sny, wspomnienia, iluzje i teorie spiskowe, której centrum stanowi Pałac Saski. Miejsce realne i nierealne zarazem. Miejsce, w którym zbiegają się wszystkie wersje przyszłości.
To komiks dla tych, którzy lubią zadawać pytania. Którzy nie szukają prostych odpowiedzi. I którzy cenią opowieści wielowymiarowe, łączące konwencje i gatunki.
Kapitan Grom – bohater czy ofiara własnych złudzeń?
W centrum jednego z wątków stoi Kapitan Grom – legendarny przedwojenny superbohater, którego rzeczywistość zaczyna się chwiać. Pojawia się tajemnicza choroba, rozprzestrzeniająca się przez fale radiowe. Ale czy to prawdziwe zagrożenie, czy może dzieło jego starego wroga? A może wszystko dzieje się tylko w jego umyśle?
To komiks z superbohaterem w wersji retro, który nie przypomina klasycznych herosów Marvela czy DC. Grom to bohater tragiczny – rozdarty, pogubiony, podejrzliwy wobec własnych wspomnień. W jego historii znajdziesz paranoję, teorię spiskową, lęk przed kontrolą umysłu i pytania o granice percepcji.
Orlicz – powrót do rzeczywistości, która już nie istnieje
Równolegle śledzimy losy Orlicza – bohatera uwolnionego spod wpływu tajemniczej maszyny. Teraz musi odnaleźć się w rzeczywistości, w której nadzieja zgasła, a ludzie nie wierzą już w odzyskanie wolności. W świecie szarości i rezygnacji przypadkowo spotyka poetkę – osobę, która przywraca mu cel, pasję i wolę walki.
To wątek melancholijny, refleksyjny – opowieść o pamięci, traumie i potrzebie sensu. Komiks o poezji w czasach beznadziei. O tym, że walka nie zawsze odbywa się na barykadach – czasem toczy się w środku duszy.
Ewa – licealistka uwięziona w rzeczywistości rodem z obcej technologii
Trzecia historia dotyczy Ewy – nastolatki, która żyje w ekscytującym świecie pełnym wynalazków o pozaziemskim pochodzeniu. Ale coś tu nie gra. Gdy okładka ulubionego czasopisma ożywa i zaczyna ją ostrzegać, dziewczyna zaczyna kwestionować wszystko, co zna. Iluzja zaczyna się kruszyć, a prawda może okazać się bardziej niepokojąca niż jakakolwiek fantazja.
To komiks z motywem symulacji – o sztucznej rzeczywistości, o kontroli informacji, o zagrożeniu, które przychodzi nie z zewnątrz, lecz od środka. Historia Ewy przywodzi na myśl takie tytuły jak Matrix czy Truman Show, ale w zupełnie nowej, polskiej odsłonie.
Pałac Saski – epicentrum wielu światów
Wszystkie wątki łączy tajemniczy, niedostępny, a zarazem wszechobecny Pałac Saski. W każdej historii pojawia się inaczej – jako idea, miejsce, wspomnienie lub kosmiczna anomalia. To nie tylko tło – to symbol. To pytanie bez odpowiedzi. To wrota do czegoś większego niż historia Polski.
To komiks o Pałacu Saskim jakiego jeszcze nie było – nie tylko jako budynku, lecz jako przestrzeni wielowymiarowej, otwierającej drzwi do innych wersji rzeczywistości. Jego obecność unosi się nad każdą stroną komiksu jak echo dawnej potęgi – i zapowiedź tego, co dopiero ma nadejść.
Narracyjna mozaika – trzy wątki, jeden cel
Autor scenariusza, Tobiasz Piątkowski, mistrzowsko splata trzy różne historie w jedną opowieść. Każdy wątek różni się nastrojem, tempem, perspektywą – ale z czasem okazuje się, że łączy je więcej, niż można było przypuszczać. To komiks z nielinearną narracją, w którym z pozoru niezwiązane sceny składają się w logiczną całość – jeśli tylko uważnie śledzisz tropy.
Trzy style graficzne – jeden świat
Za oprawę graficzną odpowiadają trzej znakomici rysownicy: Przemysław Kłosin, Marek Oleksicki i Wiesław Skupniewicz. Każdy z nich ilustruje osobny wątek – co podkreśla różnorodność opowieści i nadaje każdej z nich unikalny klimat. Mamy tu zarówno dynamiczne sceny walki, jak i psychodeliczne wizje, realistyczne ujęcia miejskie i surrealistyczne eksplozje koloru. A wszystko spina piękna okładka autorstwa Moniki Laprus-Wierzejskiej.
To komiks z różnorodną grafiką, w którym każda plansza opowiada własną historię – i zasługuje na uważne obejrzenie.
Dla kogo jest ten komiks?
-
Dla fanów polskiej fantastyki z twistem alternatywnej historii.
-
Dla czytelników szukających ambitnych, wielowarstwowych opowieści.
-
Dla miłośników teorii spiskowych, retrofuturystyki i sci-fi z duszą.
-
Dla każdego, kto ceni twórczość Piątkowskiego i polskich twórców komiksu.
-
Dla osób zainteresowanych motywem Pałacu Saskiego – realnego i symbolicznego.
Dlaczego warto sięgnąć po drugi tom?
Bo historia nabiera tempa. Bo poznajesz kolejne warstwy tajemnicy. Bo zaczynasz rozumieć, że to nie jest zwykły komiks – to opowieść o Polsce, o pamięci, o manipulacji i o przyszłości, która dzieje się na naszych oczach. A może już się wydarzyła?



















