Techniki uczenia głębokiego rozwijają się w imponującym tempie, a sieci neuronowe znajdują zastosowanie w przeróżnych branżach. Coraz częściej komputer wykonuje zadania, które do niedawna były zarezerwowane dla człowieka. Dobrym przykładem jest tworzenie dzieł sztuki: ostatnie postępy w dziedzinie modelowania generatywnego sprawiają, że maszyny tworzą oryginalne obrazy w określonym stylu, piszą spójne akapity tekstu, komponują przyjemną w odbiorze muzykę i generują prawdopodobne scenariusze zdarzeń. Ta „generatywna rewolucja” już się zaczęła, a jej efekty przekraczają najśmielsze wyobrażenia.
Ta książka jest praktycznym przewodnikiem przeznaczonym dla inżynierów uczenia maszynowego i analityków danych. W jasny i przystępny sposób omówiono w niej zasadnicze zagadnienia teorii modelowania generatywnego, a następnie zaprezentowano techniki stosowane do budowy modeli generatywnych, włącznie z ogólnym opisem uczenia głębokiego, wariacyjnych autoenkoderów i generatywnych sieci antagonistycznych (GAN). Na tej podstawie – z wykorzystaniem biblioteki Keras – pokazano wewnętrzne funkcjonowanie każdej z tych technik, łącznie z najbardziej nowatorskimi architekturami. Opisano krok po kroku sposoby rozwiązywania takich twórczych zadań jak malowanie, pisanie i komponowanie muzyki, a także zastosowania modelowania generatywnego do optymalizacji strategii grania w gry (modele World).
Deep learning i modelowanie generatywne. Jak nauczyć komputer malowania, pisania, komponowania i grania
43.19 zł
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Helion S.A., Kościuszki 1c, 44-100 Gliwice (PL), adres e-mail: helion@helion.pl
2 w magazynie
Waga | 0.434 kg |
---|---|
Wymiary | 1.4 × 16.8 × 23.7 cm |
Autor | David Foster |
Wydawnictwo | Helion |
Rok wydania | 2021 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 264 |
Format | 16.8 x 23.7 cm |
Numer ISBN | 978-83-283-7283-2 |
Kod paskowy (EAN) | 9788328372832 |