Retoryczne obrazowanie wartości w graficznym…

53.63 

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Wydawnictwo PETRUS, ul. Raciborska 13/31, 30-384 Kraków (PL), adres e-mail: wydawnictwo@wydawnictwopetrus.pl

2 w magazynie

SKU: 448822826 Kategorie: ,

Rozwój cyfrowy pociąga za sobą intensyfikację komunikacji, którą można określić jako okulocentryczną. Komunikacja za pomocą obrazów jako komunikatów czy – mówiąc bardziej ogólnie – form obrazowych znana jest od czasów prehistorycznych. Jednak przejawy obrazowej komunikacji w konkretnych jej artefaktach są dość oszczędne i bardziej dotyczą obrazów artystycznych niż tych, które są użytkowe, pozbawione funkcji estetycznych na rzecz informacyjnych czy emocjonalnych. Język natomiast jako system znaków werbalnych był do tej pory głównym narzędziem komunikacji i jemu poświęcone są teorie naukowe, które tym samym przyznają sferze werbalnej rolę pierwszoplanową. Niemniej w ludzkiej komunikacji obraz był obecny jako właściwość ludzkiej natury, a stopień jego uczestnictwa i sposób działania jest wciąż badany. W tym kontekście można umiejscowić problem związany z myśleniem obrazami oraz ich korelacją z językiem, a co najważniejsze – ich stopniem determinowania poglądów, postaw i ludzkich działań. W tej przestrzeni i za sprawą rozwoju możliwości tworzenia, nadawania i odbierania form wizualnych pojawił się – lub inaczej – znalazł swoje miejsce i możliwość materialnej realizacji w postaci cyfrowych obrazów etyczny dyskurs. To krótkie filmy i grafiki, których główną i wyraźną funkcją jest przejawianie wartości przez ukazanie ludzkich postaw. Pierwsze świadome zauważenie tych artefaktów medialnych i spojrzenie na nie przez pryzmat dorobku literatury, filozofii, psychologii czy historii komunikacji pozwoliło na zauważenie pewnego fenomenu komunikacyjnego. Z pewnością naturą zaobserwowanych materiałów o funkcji etycznej jest przekonywanie do danych postaw w procesie przebudowy imaginarium z zaangażowaniem emocji. Zatem celem procesu badawczego jest zidentyfikowanie przedmiotu badania, określenie jego cech charakterystycznych przez pryzmat gatunków, poszukiwanie analogii i prawidłowości oraz sposobu oddziaływania w strukturze dyskursu sieci społecznościowej.

Autor

Bernadeta Cich

Wydawnictwo

Petrus

Rok wydania

2025

Oprawa

broszurowa

Liczba stron

374

Format

240 x 168 mm

Kod paskowy (EAN)

9788377208151

Bezpieczne płatności
Płać bezpiecznie kartą, BLIKiem lub szybkim przelewem.
Darmowa dostawa
Szybka i wygodna dostawa prosto pod Twoje drzwi.
Prezenty i wyprzedaże
Dołącz do newslettera i zyskaj dostęp do wyjątkowych promocji.
Wsparcie
Masz pytanie? Nasz zespół służy pomocą o każdej porze.

Zapisz się do naszego Newslettera!

Bądź na bieżąco z promocjami

Retoryczne obrazowanie wartości w graficznym...
Retoryczne obrazowanie wartości w graficznym…

53.63 

2 w magazynie